biznes

Reklama internetowa nie zawsze tradycyjna

Reklama w internecie to dziś jeden z podstawowych kanałów, przez który producenci docierają ze swoją ofertą do szerokiego grona potencjalnych klientów. Poza tymi oczywistymi formami promocji, jakimi są banery czy krótkie spoty zamieszczane przed prezentacją właściwego materiału video na kanałach takich portali jak YouTube, na co dzień do czynienia mamy z wieloma działaniami marketingowymi, z których, jako odbiorcy, nie zawsze zdajemy sobie sprawę.

Reklama internetowa — nie tak oczywiste rodzaje reklamy

Poszukując informacji na temat interesującego nas produktu, odwiedzamy różnego rodzaju serwisy i korzystamy z wszelkich dostępnych opcji, umożliwiających nam poznanie mocnych i słabych stron danego artykułu. W celu wyrobienia sobie opinii na jego temat czytamy opinie klientów, którzy skosztowali już owocu przeprowadzonej transakcji. Zaglądamy także na fora internetowe, które są niezwykle prężną i wysoce efektywną machiną, napędzającą sprzedaż produktów i usług wszelkiego rodzaju. To na nich obserwujemy zjawisko, zwane marketingiem szeptanym.

Marketing szeptany — cicha reklama w internecie

Marketing szeptany to rodzaj reklamy, który może kojarzyć się ze zjawiskiem określanym mianem poczty pantoflowej, czyli polecania jakiegoś specyfiku, usługi czy firmy na podstawie subiektywnego odczucia polecającego. Powszechność tego procederu nie uszła uwadze specjalistom od działań marketingowych i praktycznie niezauważalnie została przemycona jako rodzaj reklamy do świata wirtualnego. O ile jednak poczta pantoflowa to szczere polecanie, na przykład, dobrej kosmetyczki koleżance czy taniego mechanika koledze, o tyle marketing szeptany, bazujący na pozornie spontanicznych wypowiedziach internautów, to już dokładnie zaplanowane działanie, mające na celu wygenerowanie jak największego zysku i wpisujące się w te rodzaje reklamy, które reklamą wydawać się nie są.

Vlogerzy, blogerzy — najnowsza reklama internetowa

Cieszące się dużą popularnością, zamieszczane na portalach społecznościowych, takich jak YouTube czy Instagram filmiki mogą stanowić doskonały pomost między produktem a grupą docelową, której został on dedykowany. Śledzone z uwagą recenzje vlogerów i vlogerek to jeden z najskuteczniejszych sposobów na zainteresowanie danym artykułem dokładnie tych konsumentów, o których producentom chodzi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *