biznes

Prowadzenie Facebooka – przeszkolić własny zespół, czy powierzyć je agencji

Sukces współczesnego biznesu w dużej mierze zależy dziś od działań marketingowych, na które składa się wiele elementów, a jednym z nich jest prowadzenie Facebooka, na którym to portalu każda firma powinna mieć swój fanpage. Obowiązujący za prowadzenie fanpage cennik jednak dość często odstrasza przedsiębiorców, którzy wolą przeszkolić własnych pracowników w tym kierunku. Czy jest to jednak wskazane i opłacalne?

Prowadzenie Facebooka – skomplikowana układanka

Planując prowadzenie Facebooka, warto uświadomić sobie, jak skomplikowany jest to proces i jak wiele osób w różnych formach, posiadających własne zespoły marketingowe, a także w agencjach, pracuje przy każdym elemencie kampanii.

Sam post na Facebooka wymaga udziału różnych specjalistów – od copywritera, poprzez grafika komputerowego i osobę odpowiedzialną za stworzenie kampanii Facebook Ads, a w wielu przypadkach też i osobę, która zajmie się całą analityką. Jeżeli do tego elementem posta ma być wideo lub inne bardziej złożone elementy, konieczny jest udział jeszcze większej liczby osób przy pojedynczym poście.

Szkolenie własnych pracowników czy agencja?

Obowiązujący w przypadku czynności, jaką jest prowadzenie fanpage cennik jest często dość wysoki, chociaż wszystko zależy oczywiście też od skali działań i charakteru materiałów mających się na niej pojawić.

Niektóre firmy traktują fanpage jako statyczną stronę i rodzaj wizytówki, na której mało się dzieje. W takim przypadku być może warto jest pomyśleć o przeszkoleniu własnych pracowników, którzy okazjonalnie zamieszczą posty czy zaktualizują treść takiej strony.

Firmom, dla których fanpage jest jednym z głównych narzędzi konwersji, w prowadzeniu Facebooka powinni pomóc jednak specjaliści wchodzący w skład agencji, którzy stanowią zgrany zespół zajmujący się kompleksową opieką nad stroną na Facebooku, zapewniając nie tylko powstanie wysokiej jakości tekstów postów, ale także grafik, materiałów graficznych, czy klipów wideo.

Dodatkowo zajmą się oni często też i bieżącą interakcją z grupą docelową, prowadząc z nią dyskusje w komentarzach, a przede wszystkim zadbają też o zmierzenie efektów każdego z działań, co pozwoli na bieżąco korygować przebieg kampanii i skupić się na elementach, które w największym stopniu przyczyniają się do sukcesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *