Klient – słowo klucz dla każdego biznesu. Nadaje sens prowadzenia działalności, bez nabywcy bowiem nasz produkt czy usługa nie wypracuje oczekiwanych zysków. To konsument ma władzę i decyduje, z produktów, których z firm skorzysta. Aby jak najlepiej wstrzelić się w oczekiwania potencjalnego nabywcy, warto zmierzyć się z tematem jakim jest identyfikacja klientów.
Rodzaje klientów a forma prezentowania oferty
Właściwa weryfikacja klienta pozwoli dostosować ofertę do oczekiwań i potrzeb oraz ustalić jaki przekaz będzie trafiających w sedno. Konsumentów można, kolokwialnie mówiąc, zaszufladkować, w oparciu o analizę sposobów komunikowania się. Inaczej zatem przekonywać należy introwertyka, który doceni starannie wypunktowane parametry produktu w ofercie, a inaczej klienta spontanicznego, kierującego się emocjami.
Rzecz jasna, trudno jest wybadać potrzeby potencjalnego nabywcy. Jeśli sprzedawca miałby za każdym razem przeprowadzać wywiad na temat potrzeb klienta, nie byłby w stanie obsłużyć ich zbyt wielu. Czas jaki klient musi poświęcić by odpowiedzieć na pytania ankiety jest ograniczony. Czy jest możliwość by nieco zautomatyzować ten proces? Okazuje się, że tak. Identyfikacja klientów dzięki dostępnym rozwiązaniom technologicznym staje się możliwa do zaimplementowania w wielu przedsiębiorstwach.
Czym jest telefoniczna identyfikacja klienta?
Postęp technologiczny sprawia, że szybka obsługa a jednocześnie przedstawienie oferty szytej na miarę, jest możliwe. Odpowiedni system teleinformatyczny zainstalowany w firmie sprawia, że Telefoniczna identyfikacja klienta odbywa się automatycznie, jeszcze przed połączeniem z konsultantem. Z perspektywy firmy, obsłużenie klienta jest szybsze, a pracownicy mogą wykonywać obowiązki efektywniej i produktywniej. Co więcej, taką pracę można mierzyć a nawet kontrolować.
Przeprowadzane badania pokazują, że nawet 65% klientów oczekuje od firm, w których kupuje produkty lub usługi, działań już spersonalizowanych. Stąd podczas dzwonienia na infolinię identyfikacja według numeru telefonu jest niemal standardem. I nie chodzi tu jedynie o potwierdzenia tożsamości – choć jest to równie ważne. Mowa o sytuacji, gdy pracownikowi w ramach jednego pulpitu wyświetla się cała historia dotychczasowego kontaktu z klientem. W takim programie można zawrzeć notatki ułatwiające obsługę a także tworzyć profil klienta by wiedzieć, jaki jest preferowany przez niego sposób obsługi.