Firmy chcąc zaistnieć na rynku muszą bardzo dużo zainwestować w reklamę. Reklama firmy może być różna, a jednym z jej sposobów jest drukowanie personalizowanych danych na tkaninach. Print na materiale jest popularny od bardzo dawna. Ważne przy tym jest by był on trwały i zawsze odpowiednio czytelny. Dlatego też powstają coraz to nowsze technologie nadruków na tkaninach.
Jak drukować na tkaninach?
Najbardziej popularną technologią i jedną z najtańszych jest sitodruk. Tego typu nadruk na materiale polega na tym, że dany wzór przenosi się na tkaninę za pomocą specjalnej matrycy, przypominającej siatkę. Przez jej otwory przeciskana jest farba, a następnie utrwalana na danej tkaninie. Tak wykonane nadruki na tkaninach są czytelne i trwałe. Jednak sitodruk ma również i swoje wady. W tym wypadku możliwy jest tylko nadruk na materiale o gładkiej powierzchni i niepofałdowanej.
Ponadto sitodruk jest opłacalny tylko przy większych partiach.
Innym sposobem jest termonadruk, który pozwala na bezpośrednie wgrzewanie danego projektu na tkaninę. Ta technologia jest tania i opłacalna nawet przy zamówieniach, w których trzeba wykonać małe partie gadżetów reklamowych.Jednak termonadruk charakteryzuje się małą wytrzymałością, ale idealnie sprawdza się na takich nierównych powierzchniach jak czapki czy też rękawiczki.Ciekawą technologią, która pozwala na nadruki na tkaninach jest flex. W tym wypadku wykorzystuje się folię pokrytą klejem. Wzór również wgrzewa się w tkaninę.
Można też na tkaninach haftować
Haft na materiale to technika bardzo odporna, trwała, elegancka, ale i bardzo droga. Zawsze haft będzie lepszy niż standardowe nadruki na tkaninach. Jego zalety to: duża gama kolorów, wypukłość, precyzja aplikacji i trwałość. Haft stosuje się nie tylko na bluzy czy T – shirty, ale także na czapki, rękawiczki, torby, plecaki. Jest to bardzo wysoka klasa położenia nadruku na materiale. Bardzo atrakcyjna wizualnie, całkowicie odporna na spranie, nieco mniej odporna na ścieranie.
Ważne jest podłoże
Nadruk na materiale pozwala na wyróżnienie danej firmy i doskonałe jej rozreklamowanie. Tylko jeszcze na etapie projektowania odpowiedniej treści reklamowej, trzeba też uwzględnić materiał, na którym będzie się coś drukowało. Techniki nadruków na tkaninach, w efekcie końcowym, wychodzą różnie na różnego rodzaju materiałach.