Każdemu zależy na jak najlepszej widoczności w sieci. Jest wiele czynników wpływający na ten aspekt. Istotne jest, żeby spełnić kilka, by mieć jak najwięcej odwiedzających. To zaś przekłada się na rozpoznawalność naszej marki.
Budowa strony a czytelność
Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, jak działa Google Bot. Dla botów Google bardzo ważne jest czytelność strony. I nie, nie chodzi tu o tekst. Najważniejszą kwestią jest budowa strony, tak zwana mapa strony. Chodzi o to, że Google czyta stronę, jeśli jest ona zakodowana tak, że łatwo jest jej odczytać co znajduje się na danej podstronie i jak do niej dotrzeć, to szybciej wyświetli taką informację dla poszukiwacza informacji. To tak jak z oznaczeniami na mapie – im bardziej jest czytelna legenda i oznaczenia, tym łatwiej jest nam znaleźć pewne miejsce.
Co, jeśli przeniesiemy jakieś miejsce?
I tu pojawia się problem. Bo kiedy zmienia się adres podstrony,a wyszukiwania wskazują na poprzedni adres podstrony, to wyskakuje nam dobrze znany komunikat o tym, że dana strona nie istnieje. A wiadomo, że prędzej czy później część informacji zmieni swój adres. W związku z przeniesieniem domeny lub podstrony.
I tutaj pomocne są przekierowania 301(ang. redirect 301). Na czym polega przekierowanie 301, pozycjonowanie 301? Ogólnie na tym, że poprzez umieszczenie sposobnego kodu, coś co znajdować się powinno na stronie A, która już nie istnieje, takie przekierowanie prowadzi do strony B. Dzięki czemu całość naszej pracy jest czytelna dla Bota Google, a to znowu wpływa na jej wyświetlanie.
Przekierowanie 301 (redirect 301 www).
Zastosowanie jego na stronie pozwala nam zachować spójność strony. Sprawia to, że łatwo jest Google znaleźć wyszukiwane słowo, a do tego łączy nas z odpowiednią podstroną, nawet jeśli ta zmieni swój adres np. w wyniku zmiany układu strony, czy jak wspomniano domeny.
Pozwala to nam zatrzymać, a nawet zwiększyć ruch na stronie, ponieważ Google czyta redirect 301 www, sprawiając, że informacje pojawiają się w odpowiednich miejscach. Sprawia to, że nasi potencjalni odbiorcy częściej wpadają na naszą stronę internetową, zwiększając jej ruch, a to też wpływa na zainteresowanie naszą małą działalnością internetową. Dlatego warto zadbać o spójność przekierowań.