Kalendarze książkowe są niezwykle popularnym prezentem zwłaszcza w okresie świątecznym. Nic w tym dziwnego. Nowy Rok to nowa okazja do planowania, a w tym celu kalendarz jest po prostu nieodzowny. Na co zwracać uwagę przy jego wyborze?
Typ kartek
Kalendarze książkowe mogą mieć różne rodzaje kartek. Najbardziej popularne są takie z jednym dniem na jednej stronie. Taki kalendarz pozwala na prowadzenie rozbudowanych zapisków. W kalendarzu może też znajdować się plan tygodniowy lub miesięczny. Jeśli lubisz planować z wyprzedzeniem i widzieć, co Cię czeka w ciągu następnego miesiąca – koniecznie musisz zwrócić uwagę na te strony. Ważne są też kartki przeznaczone do zapisywania adresów. Ciekawostką są planery, które mają też dodatkowe kartki przeznaczone na wypisywanie priorytetów oraz planów na następny miesiąc. Nie umieszcza się ich w tradycyjnych kalendarzach, bo nie są one niezbędne do planowania. Nawet w biznesie, niewiele osób tworzy takie szczegółowe plany. Można, więc śmiało zrezygnować z tego typu stron.
Rodzaj okładki
Kalendarze mogą mieć miękkie lub twarde okładki. Kalendarze reklamowe bardzo często są oprawione w syntetyczną skórę. Na niej łatwo wytłoczyć logo firmy. Efekt jest wyjątkowo elegancki. Taki kalendarz reklamowy jest wyjątkowo elegancki, więc nadaje się na gadżet rozdawany pracownikom lub kontrahentom. Twarda okładka umożliwia pisanie w kalendarzu w każdych warunkach. Niestety, jest też cięższa niż miękka, tekturowa okładka. Jest też mniej elastyczna i nie można jej swobodnie wyginać. Co ważne, twarda okładka lepiej chroni zawartość kalendarza.
Kieszonki
Niektóre kalendarze książkowe mają w swoim wnętrzu kieszonki, w których można schować ważne dokumenty. To bardzo dobry schowek. Bez trudu można włożyć w nie kartki o małych rozmiarach. Z całą pewnością się nie zgubią. Kieszonki te znajdują się na wewnętrznej stronie okładki.
Grubość kartek
Ważna jest też gramatura papieru z jakiego wykonano kalendarz. Im jest ona większa, tym kartki są grubsze. W związku z tym, nie pozwalają one na to, by tusz z długopisu lub flamastra przebijał na drugą stronę kartki. Kalendarze reklamowe najczęściej mają cienkie kartki. Wynika to z cięcia kosztów. Nie jest to jednak regułą. Grubszy papier uważa się za bardziej luksusowy i elegancki. Jednak w dobie, kiedy modne jest ograniczeni wpływu na środowisko warto rozważyć zakup kalendarza z papieru pochodzącego z recyklingu.