Opis produktu wydaje się rzeczą banalną. Ale czy na pewno? Konkurencja nie śpi, trendy sprzedażowe się zmieniają, a klienci są coraz bardziej wymagający. Tworzenie opisów produktów to dziś nie lada wyzwanie. Warto wiedzieć czym kierować się w opisywaniu produktów, które skutecznie działają w podniesieniu sprzedaży.
Co powinny zawierać opisy produktów?
Najważniejsza jest tzw. karta produktu. To są wszystkie cechy, które dany produkt bezwzględnie posiada. A więc, tworzenie opisów na strony to zamieszczenie informacji o kolorze, rozmiarze, materiale, z którego wykonany jest produkt, o normach i atestach, wadze, objętości czy smaku bądź zapachu.Czy to wystarczy? Absolutnie jest to za mało, aby opis produktu uznać za bardzo dobry. To tylko niezbędne minimum.Tworzenie opisów produktów musi uwzględniać również inne aspekty, wartości dodane. Warto rozwinąć opis produktu, aby wpłynąć na decyzję klienta, ułatwić mu wybór i przekonać o dobrej decyzji.Prowadzenie biznesu wymaga, aby być przed konkurencją. Pozostawanie w tyle jest niebezpieczne, ryzykowne i może doprowadzić do upadku przedsiębiorstwa. Działać należy wielopłaszczyznowo. Także tworzenie opisów na strony musi zostać poddane starannemu przygotowaniu.
Jak opisy produktów wpływają na decyzję klientów?
Wiele firm inwestuje finanse w reklamę. to bardzo dobre posunięcie, które pobudza sprzedaż i utrwala wizerunek firmy na rynku. Czy tworzenie opisów produktów również oddziałuje na decyzje klientów? Oczywiście, ma to o wiele większe znaczenie niż mogłoby się wydawać.Jak stworzyć opis, który pozytywnie wpłynie na atrakcyjność produktu? Poza, oczywiście, charakterystyką samego produktu, warto dodać korzyści płynące z posiadania danego dobra. Klienci decydują się na te produkty, które przynoszą najwięcej korzyści. Dlatego należy przedstawić te korzyści w opisach produktowych. Jak tego dokonać? Przemieniając cechy w zalety i możliwości jakie daje produkt. Przykładowo: cechą produktu jest mały rozmiar, wtedy korzyścią jest łatwość przechowywania. A gdy produkt posiada atest – jest bezpieczny w kontakcie z żywnością i nie powoduje alergii. Taki język reklamy w tworzeniu opisów na strony zapewnia wyprzedzenie konkurencji i stymuluje pozytywne decyzje odbiorców. Opisy produktów to już nie tylko suche fakty. To całe treści, które pobudzają wyobraźnię i uskuteczniają finalizację transakcji.