biznes

Google Ads – jak to działa?

Promocja naszej firmy i dotarcie do potencjalnych klientów jest kluczowe dla osiągnięcia sukcesu w prowadzeniu właściwie każdej możliwej działalności. Google Ads obrosły już wręcz legendą. I wciąż jest to niezwykle skuteczne narzędzie pozwalające na szybkie i efektywne dotarcie do potencjalnych klientów. Wielu z nas zastanawia się w tym momencie jak to właściwie działa? Czy oferta Google Ads rzeczywiście pozwala na uzyskanie przewagi?

Google Ads – podstawy

Google Ads to wynalazek firmy Google pozwalający na łatwe budowanie kampanii reklamowych. Co istotne, Google Ads ograniczają się do serwisów w których posiadaniu jest firma Google, czyli takich jak ich wyszukiwarka czy serwis YouTube oraz do serwisów stowarzyszonych. A tych, istnieją właściwie miliony. Dla reklamodawców za tym rozwiązaniem przemawia fakt, że płaci się tylko od kliknięć w reklamę lub wykonanych telefonów do reklamowanej firmy. Ponadto, odpowiednie Google Ads są prezentowane tym klientom, którzy wyrażają zainteresowanie danym produktem. Sprawia to, że prawdopodobieństwo zamknięcia transakcji jest znacznie wyższe niż w przypadku tradycyjnej reklamy. Inną opcją, przemawiającą za tym, że oferta Google Ads jest wyjątkowo korzystna jest fakt, że z góry można ustalić kwotę, którą chcemy przeznaczyć na reklamę w danym miesiącu. Oznacza to, że po przekroczeniu pewnego pułapu, my już nie płacimy za reklamę, a ta oczywiście już nie jest prezentowana klientom do czasu rozpoczęcia nowego okresu rozliczeniowego lub zmiany naszego zdania.

Reklama Google Ads – targetowanie

Kampanie Google Ads ponadto posiadają tę przewagę nad rozwiązaniami innych firm, iż pozwalają na tzw. targetowanie. Oznacza to, że docieramy do konkretnej grupy osób, którą podejrzewamy o większe od średniej zainteresowanie naszą usługą czy produktem. Reklama google ads może przykładowo być targetowana geograficznie. W ten sposób docieramy do klientów, którzy mieszkają blisko siedziby naszej firmy albo osób, które ze względu na miejsce zamieszkania są skłonne odwiedzić region w którym prowadzimy biznes. Innym rodzajem targetowania jest to, oparte o cechy demograficzne. W ten sposób docieramy do osób z interesującego nas przedziału wiekowego lub o określonej płci. Idąc dalej, klientów możemy podzielić ze względu na zainteresowania i dotrzeć do tych, których obszar w którym poszukują informacji czy produktów jest zbieżny z naszą działalnością.

Kampanie Google Ads ze względu na szereg innowacyjnych rozwiązań są zdecydowanie lepsze od wielu innych ofert. Dodatkowo pozwalają na łatwą kontrolę kosztów ponoszonych na reklamę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *