Promocja naszej firmy i dotarcie do potencjalnych klientów jest kluczowe dla osiągnięcia sukcesu w prowadzeniu właściwie każdej możliwej działalności. Google Ads obrosły już wręcz legendą. I wciąż jest to niezwykle skuteczne narzędzie pozwalające na szybkie i efektywne dotarcie do potencjalnych klientów. Wielu z nas zastanawia się w tym momencie jak to właściwie działa? Czy oferta Google Ads rzeczywiście pozwala na uzyskanie przewagi?
Google Ads – podstawy
Google Ads to wynalazek firmy Google pozwalający na łatwe budowanie kampanii reklamowych. Co istotne, Google Ads ograniczają się do serwisów w których posiadaniu jest firma Google, czyli takich jak ich wyszukiwarka czy serwis YouTube oraz do serwisów stowarzyszonych. A tych, istnieją właściwie miliony. Dla reklamodawców za tym rozwiązaniem przemawia fakt, że płaci się tylko od kliknięć w reklamę lub wykonanych telefonów do reklamowanej firmy. Ponadto, odpowiednie Google Ads są prezentowane tym klientom, którzy wyrażają zainteresowanie danym produktem. Sprawia to, że prawdopodobieństwo zamknięcia transakcji jest znacznie wyższe niż w przypadku tradycyjnej reklamy. Inną opcją, przemawiającą za tym, że oferta Google Ads jest wyjątkowo korzystna jest fakt, że z góry można ustalić kwotę, którą chcemy przeznaczyć na reklamę w danym miesiącu. Oznacza to, że po przekroczeniu pewnego pułapu, my już nie płacimy za reklamę, a ta oczywiście już nie jest prezentowana klientom do czasu rozpoczęcia nowego okresu rozliczeniowego lub zmiany naszego zdania.
Reklama Google Ads – targetowanie
Kampanie Google Ads ponadto posiadają tę przewagę nad rozwiązaniami innych firm, iż pozwalają na tzw. targetowanie. Oznacza to, że docieramy do konkretnej grupy osób, którą podejrzewamy o większe od średniej zainteresowanie naszą usługą czy produktem. Reklama google ads może przykładowo być targetowana geograficznie. W ten sposób docieramy do klientów, którzy mieszkają blisko siedziby naszej firmy albo osób, które ze względu na miejsce zamieszkania są skłonne odwiedzić region w którym prowadzimy biznes. Innym rodzajem targetowania jest to, oparte o cechy demograficzne. W ten sposób docieramy do osób z interesującego nas przedziału wiekowego lub o określonej płci. Idąc dalej, klientów możemy podzielić ze względu na zainteresowania i dotrzeć do tych, których obszar w którym poszukują informacji czy produktów jest zbieżny z naszą działalnością.
Kampanie Google Ads ze względu na szereg innowacyjnych rozwiązań są zdecydowanie lepsze od wielu innych ofert. Dodatkowo pozwalają na łatwą kontrolę kosztów ponoszonych na reklamę.