Obecny świat w dużej mierze opiera swoje działanie na usługach kurierskich. Wraz z przejściem dużej części handlu do internetu, usługi wysyłkowe stały się niezwykle ważną częścią życia. Problem jednak tylko w tym, że często wycena paczki jest znacznie wyższa, niż zakładało się na początku, co w skrajnych przypadkach może nawet oznaczać utratę sensowności zamawiania danego produktu przez klienta. W jaki sposób obniżyć wycenę paczki?
Przesyłki kurierskie cennik — od czego zależy wycena paczki?
Wiele osób podczas wyceniania paczki jest zaskoczona wysokością kwoty, jaką muszą za nią zapłacić, tak naprawdę nie zdając sobie kompletnie sprawy z tego, od czego konkretnie zależna jest taka wycena przesyłki. Niestety mało osób o tym wie, lecz zamawiając przesyłki kurierskie cennik jest niezwykle rozbudowany i szczegółowo przewiduje, jak konkretnie przesyłka będzie realizowana. Z tego powodu zupełnie różna będzie wycena przesyłki o wielkości koperty, która swoją wagę ma do jednego kilograma, a zupełnie inna w przypadku palety ważącej ponad 30 kilogramów. Nie bez znaczenia jest również to, w jakim terminie paczka zostanie dostarczona. Standardowo firmy kurierskie gwarantują, że przesyłka zostanie dostarczona w ciągu 48 godzin od jej wysłania, z tym zastrzeżeniem, że tylko w dni powszednie i pomiędzy godziną 8 a 16. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby nasza paczka dotarła do klienta w sobotę, w godzinach wieczornych, lub nawet tego samego dnia, lecz w tym wypadku liczyć się trzeba, z naprawdę dużą kwotą.
Jak skutecznie obniżyć koszt wysłania paczki?
Jak widać po powyższym przykładzie, wycena przesyłek zależna jest naprawdę od wielu różnych czynników. Czy oznacza to, że chcąc wysłać paczkę, zamknięci jesteśmy w ramach cennika i nic się nie da z tym już zrobić? Oczywiście tak nie jest, ponieważ firmy kurierskie nie tylko są często bardzo elastyczne w przypadku swoich dobrych klientów, lecz również istnieje możliwość dzielenia paczki na mniejsze, co często wychodzi taniej. Zdarza się bowiem tak, że w przypadku dużej paczki, o wiele lepiej wysłać ją w dwóch, a często nawet w trzech oddzielnych paczkach, niż np. na jednej palecie. Znacznie na stawkę wpływa również podpisana stała cena i umowa na wysłanie paczek.