Mówi się, że reklama dźwignią handlu, a, biorąc pod uwagę ogromną konkurencję na rynku, by nieustannie rozwijać firmę przynoszącą dochody, trzeba się nieco wysilić. Idealną sytuacją jest znalezienie swojej niszy lub założenie działalności w branży, która nie jest jeszcze szczególnie popularna. W każdym biznesie warto jednak postawić na dobry marketing.
Drobne podarunki dla klientów
Efektywna reklama nie musi dużo kosztować. Wielu przedsiębiorców inwestuje w proste przedmioty codziennego użytku, jak długopisy, parasole, miarki budowlane, czy kalendarze. Te ostatnie cieszą się szczególnym zainteresowaniem, ponieważ korzysta z nich niemal każdy, nawet w dobie powszechnej cyfryzacji. W dobrym tonie jest zachęcenie konsumenta do skorzystania z usług firmy poprzez obdarowanie go praktycznym gadżetem. Jest wielce prawdopodobne, że klient, nie tylko do nas powróci, ale także powie o nas znajomym. Z pewnością będzie nas również miło wspominał.
Ważne jest, aby dawać coś, co można konstruktywnie wykorzystać, a nie tylko powiesić na ścianie. Zdecydowanie bardziej cenimy bowiem praktyczne prezenty. Kalendarze reklamowe są więc strzałem w dziesiątkę, ponieważ pozwalają promować naszą markę, a jednocześnie pomagają klientom organizować sobie każdy kolejny dzień. Kalendarze są zresztą produktami, które zazwyczaj ludzie i tak kupują, więc mogą poczuć się wyróżnieni, jeśli otrzymają je w prezencie.
Kalendarze reklamowe w formie książki
Niezwykle reprezentatywne są zwłaszcza kalendarze książkowe, które mogą legitymować się, zarówno miękką, jak i twardą oprawą, w zależności od budżetu przedsiębiorcy. Kalendarze w postaci książki doskonale sprawdzają się do zapisywania spotkań, wizyt lekarskich, czy danych kontaktowych kontrahentów.
Kalendarze książkowe występują zwykle w rozmaitych formatach- od malutkich wydań kieszonkowych po duże terminarze przypominające zeszyty szkolne. Największe można nosić w neseserach i teczkach, mniejsze zmieszczą się bez trudu w damskiej torebce. Osoby noszące przy sobie kalendarze z danymi kontaktowymi konkretnej firmy, nie tylko wyrażają w ten sposób zaufanie do marki, ale także świadomie bądź nieświadomie poszerzają pole oddziaływania reklamy. Marketing polegający na obdarowywaniu klientów takimi gadżetami, jak kalendarze, nie ma co prawda tak dużego zasięgu, jak chociażby reklama telewizyjna, ale może przynieść wymierne efekty, ponieważ taka forma reklamy sprawia, że firma jest „bliżej” ludzi.