Wzbudzenie zainteresowania odbiorcy na tle konkurencji nie jest łatwym zadaniem. Firmy wymyślają coraz ciekawsze formy działań marketingowych, które wyróżnią się na rynku. Jeśli chodzi o storytelling marketing jest obszarem, w którym często firmy z niego korzystają. Czym jest storytelling? Jak zastosować storytelling w marketingu?
Ciekawa historia
Opowiedzenie historii odnoszącej się do danej oferty firmy może stanowić skuteczny sposób na zainteresowanie odbiorców. Opowieść przyciągnie klientów, którzy z chęcią będą się z nią identyfikować. Pobudzi ona ich wyobraźnie i pozytywne odczucia. Rzeczywiste odniesienie się do danych wydarzeń pozwoli zapaść na dłużej w pamięć klienta i wzbudzić w nim zainteresowanie.
Zaangażowanie klienta
Storytelling w marketingu zwiększy zaangażowanie klienta i pobudzi jego umysł. Zazwyczaj wymaga koncentracji, co pobudzi emocje słuchacza. Zaprezentowanie danej wartości poprzez opowieść pozwoli dostrzec, że firma posiada doświadczenie i cechuje się autentycznym przekazem. Co ciekawe, to właśnie klient może stać się bohaterem naszej opowieści. Dzięki temu poczuje się doceniany i ważny, a firma spełni jego potrzeby.
Storytelling marketing – zalety
Wśród zalet tego instrumentu wymienić można budowanie popularności swojej marki i stworzenie ciekawej historii. Na podstawie zdobytych doświadczeń firma ma możliwość zbudowania autentycznej opowieści zapadającej na długo w pamięć. Działania marketingowe w tym przypadku nie są nachalne, a firma unika nacisku na klienta. Stworzona zostaje swobodna przestrzeń dla klienta, który sam decyduje o skorzystaniu z danej oferty.
Podstawowe zasady
Jeśli chcemy wykorzystać storytelling w marketingu, warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Przede wszystkim powinniśmy dokładnie znać swoją firmę i jej historię, dzięki czemu nawiążemy do niej w opowieści. Kolejnym aspektem jest poznanie oczekiwań odbiorców, ich pragnień i marzeń. Bohater opowieści powinien symbolizować określony produkt lub ofertę. Zadbajmy także o to, aby wzbudził zaufanie i pozwolił na identyfikację z odczuciami klienta. W swojej opowieści warto postawić na emocje ludzi i wyzwania, jakie stawia przed nami życie. Przekaz powinien być jasny i czytelny dla każdego, a także bezpośredni i łatwy do zrozumienia.