Ze względu na to, że przeciętny internauta coraz więcej czasu spędza na różnych portalach typu social media, pojawił się nowy trend w marketingu, mianowicie influencer marketing. Teraz firmy zaczynają reklamować swoje produkty za pośrednictwem osób, które są rozpoznawalne w sieci poprzez prowadzone przez nie konta na popularnych serwisach społecznościowych. Influencer marketing jest więc swego rodzaju współpracą na linii firma-influencer. Jednak czy taka współpraca zawsze przynosi wyłącznie same korzyści?
Jak samodzielnie prowadzić influencer marketing online?
Influencerem jest to osoba, na której wzorują się inni. Dzieje się tak najczęściej ze względu na prowadzone działania online. Influencer poprzez swój sposób bycia, jak też podejmowanie decyzji zakupowych zachęca swoich odbiorców, by sięgali po takie same produkty. Osoba, która wpływa na świadomość innych może oddziaływać na swoich odbiorców, publikując treści w sieci na różnych platformach. Ze względu na to, że taka osoba jest cały czas zajęta, wcale nie tak łatwo przychodzi nawiązać współpracę z influencerem.
Jeżeli prowadzimy firmę i zależy nam na tym, by wszelkie działania pod hasłem marketing online realizować samodzielnie, współpraca z infulencerem może być dla nas bardzo korzystna. Jednak zanim zdecydujemy się na taką współpracę, powinniśmy przeanalizować to, do jakich odbiorców najczęściej trafia przesłanie takiej osoby. Może się bowiem zdarzyć, że pomimo tego, że taka osoba będzie promować nasze produkty, internauci, którym przedstawia naszą ofertę, nie będą nią w ogóle zainteresowani. Warto więc zastanowić się nad tym, czy wolimy nawiązać współpracę z osobą, która będzie poruszać treści bliskie naszej działalności, czy też z taką, która jest znana z tego, że wyraźnie opowiada się za jakimiś wartościami.
Marketing dla ludzi – jak znaleźć dobrego influencera?
Marketing dla ludzi – warto wyjść od takiego właśnie hasła, gdy będziemy zastanawiali się nad tym, z którym influencerem nawiązać współpracę. Pomimo tego, że takich osób jest dostępnych coraz więcej, wybór jednej z nich wcale nie jest taki prosty i oczywisty. Najczęściej by marketing dla ludzi był w pełni skuteczny wolimy postawić na taką osobę, która nie jest skora do czynienia nieprzewidzianych działań. Nawet jeśli jest popularna, nigdy nie wiadomo, czy gdy będzie kojarzona z naszą marką, wyjdzie to naszej firmie na zdrowie.
Nie oznacza to jednak, że musimy się zrażać do takiej współpracy. Trzeba bowiem przyznać, że influencer marketing online ma wiele pozytywów i poprzez minimum swojego wysiłku można w znacznym stopniu sprawić, że o naszych produktach dowiedzą się osoby, które będą autentycznie zainteresowane ich zakupem.