Firmy mają różne strategie marketingowe. Niektóre z nich są jawne, inne to tak naprawdę tajemnica, swoiste know-how, które absolutnie nie jest zdradzane ludziom z zewnątrz. Warto wiedzieć, że dobrze opracowana strategia marketingowa firmy przekłada się na wzrost i rozwój.
Czym jest Strategia marketingowa firmy?
Jak prostymi słowami wyjaśnić, czym jest strategia marketingowa? To swoisty rodzaj planu, który zakłada się po to, aby zwiększyć sprzedaż. Plan ten dotyczy między innymi tego, w jaki sposób będzie się docierało do nowych klientów, ale nie tylko to. Strategia dotyczy również towarów, ilości, produktów, które będzie się wprowadzało do sprzedaży. Analizuje się zarówno swoją sprzedaż firmową, jak i trendy. Oczywiście to istotne tylko w niektórych branżach, na przykład związanych z modą czy urodą. Jednym słowem strategia marketingowa to coś niezwykle szerokiego, nad czym warto pracować, aby firma mogła się rozwijać. W ramach strategii ustala się również działania, które podejmuje się wtedy, gdy sprzedaż się nie powiedzie. Przecież każda marka ma czasami trudności ze sprzedażą. W ramach strategii można ustalić różnego rodzaju akcje promocyjne.
Kto ustala strategie marketingowe?
Kim są specjaliści od strategii marketingowych? Najczęściej to osoby pracujące długo w handlu, które ukończyły na przykład studia z marketingu i zarządzania. Jednak wbrew pozorom nie trzeba mieć formalnego wykształcenia, aby zajmować się tworzeniem strategii. W niedużych firmach często robią to po prostu właściciele, którzy nie mają funduszy na zatrudnienie dodatkowych osób. Analizują skrupulatnie sprzedaż i tworzą nowe plany, w których zakładają, które produkty i w jakich ilościach trafią do sprzedaży. Zajmując się strategią marketingową, trzeba tak naprawdę sporo planować i myśleć perspektywicznie. Osoby, które pracują w branży związanej z modą i urodą, bardzo często muszą planować zamówienia nawet rok do przodu. Przecież moda zmienia się co sezon, ale wcześniej trzeba wszystko zamówić, tak by zdążyć z produkcją.