biznes

Co-packing – coraz bardziej popularny sposób na biznes?

Prowadząc firmę produkcyjną, zwykle nie zastanawia się nad opakowaniami zbiorczymi. Najczęściej interesuje prezesa jakość wyrobu i opakowanie pojedynczej sztuki. Co jednak w momencie, kiedy hurtownia bądź sklep spożywczy zamówi większą ilość towaru? Czy wówczas tworzenie opakowań zbiorczych nie jest lepszym rozwiązaniem? Oczywiście, że tak! I właśnie w takiej chwili przydaje się konfekcjonowanie.

Tworzenie opakowań – na czym polega?

Tworzenie opakowań, czyli z angielskiego co-packing, to nowa forma na zarabianie pieniędzy. Dosłownie wyjaśniając, jest to przepakowywanie towaru w zupełnie nowe opakowanie. Z jednej strony może to być karton dla zapakowania artykułów zbiorczo, z drugiej strony może to być folia – do zgrzania czy sklejenia większej ilości produktów (najczęściej spotyka się w takich foliach wodę mineralną w supermarketach).

Co-packing to również zmiana opakowania dotychczasowego. Nieco inny kolor, inna struktura – wszystko, co wpłynie na to, że konsument chętniej sięgnie po dany produkt.

Najprostszym jednak przykładem „mini-konfekcjonowania” jest kosz prezentowy, który można zakupić w większości supermarketów spożywczych. Wiklinowy kosz i dobrane do niego różne artykuły spożywcze. Wszystko zawinięte folią i przekazane na sprzedaż. Może nie jest to dosłownie konfekcjonowanie, ale jest to coś, co pozwala dokładnie wytłumaczyć ideę takiej usługi.

Co-packing – formy

Co-packing, który oferuje firma Perfect Meridian zawiera:

  • odebranie towaru od producenta,
  • posortowanie towaru,
  • pakowanie,
  • przepakowywanie,
  • dobieranie zestawów sprzedażowych,
  • etykietowanie i kodowanie towarów,
  • opracowywanie i umieszczanie na towarze ulotek, broszur, materiałów reklamowych czy promocyjnych, kuponów i tym podobnych,
  • banderolowanie produktów różnego rodzaju sznurkami, gumkami, taśmami, wstążkami,
  • foliowanie.

Jak widać, jest to dość obszerny zakres usług, na który nie każda firma produkcyjna może sobie pozwolić. Nierzadko do takiego przedsięwzięcia firma musiałaby otwierać nową linię, zajmującą się jedynie pakowaniem. Niestety utworzenie takiej linii, wiąże się z poniesieniem sporych kosztów. Lepiej jest zatem zlecić to firmie zewnętrznej i tylko spijać śmietankę. W końcu trzeba sobie pomagać i życie ułatwiać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *